49050, Дніпро, вул.Генерала Пушкіна, буд. 1
+38 050 420 8245

Інтерв’ю Сергія Фесенко: логістика в IT-бізнесі і особливості “закритого неба” Дніпра

IT Dnipro Community продовжують говорити про важливе: розвиток інфраструктури в місті, синергії між IT-компаніями, освіті, а також про цікавих людей і проектах. Ми вирішили створити серію невеликих інтерв’ю з управлінцями та власниками IT-бізнесу в Дніпрі.

Сьогодні ми говоримо з Сергієм Фесенко, CFO компанії Yalantis, яка вже понад 9 років займається розробкою додатків для всіх платформ. Команда працює переважно на західному і американському ринках. Сергій Фесенко розповів про істотні проблеми в сегменті і озвучив невеликий прогноз щодо розвитку IT в найближчі роки.

Як Ви оцінюєте ринок IT в Дніпрі? Наскільки бізнес в регіоні прив’язаний до пересування в повітрі?

Логістика – одна з ключових, на мій погляд, проблем міста, які заважають розвитку бізнесу в цілому, і IT-бізнесу – зокрема. У місто досить дорого і важко добиратися. Авіаперельоти, практично всі, тільки через Київ. Тим часом ринок IT міста розвивається і зростає. Приходять нові компанії-розробники софту, клієнти з різних регіонів світу відкривають для себе український аутсорсинг. І Дніпру стає складно конкурувати з іншими містами України за закордонного клієнта.

Які три проблеми зараз є у сегменті IT? На що в першу чергу владі потрібно звернути увагу?

Вже давно світом править принцип «швидкі їдять повільних». IT компаніям, щоб вижити, доводиться швидко шукати клієнта, швидко зав’язувати довірливі відносини і швидко знаходити команду під проект. На останню задачу сильно впливає освіта в сфері IT. Незважаючи на те, що кількість шкіл, курсів сильно зросла, кількість і якість фахівців не встигає за вимогами ринку.

Ринок перегрітий, в тому числі через брак сильних молодих технарів. Система державних ВНЗ також не здатна істотно збільшити набір на технічні спеціальності. Перші ж дві проблеми безпосередньо пов’язані з можливістю запрошувати клієнтів, літати до них самих, запрошувати іноземних спікерів на конференції, для проведення семінарів та воркшопів …

«Закрите небо» Дніпра – один з чинників, через який високорівневі фахівці переїжджають до Львова, Києва, Одеси, щоб мати можливість регулярно літати на відпочинок.

Які прогнози щодо розвитку IT Ви могли б дати, наприклад до 2020 року? Як Ви розцінюєте динаміку в 2018?

Я не бачу істотних перешкод для зростання IT. Думаю, ринок буде рости з темпами 2017-го в найближчі кілька років.

Скільки разів на місяць Ви робите переліт по Україні, в Європу, США або в ще більш віддалені континенти?

По Україні практично не літаю. А ось міжнародні рейси цікавлять мене постійно. Зараз я літаю приблизно раз в 2 місяці. Якби була можливість літати нормально з Дніпра – робив би це частіше.

Коли в останній раз робили виліт з Дніпра? З якого міста України найчастіше починається ваш road-trip і скільки часу забирає такий квест?

З Дніпра летів останній раз приблизно рік тому на конференцію до Львова. А найчастіше роблю переліт з Києва, хоча останнім часом виходить із Запоріжжя. Це якийсь компроміс між ціною і тривалістю. Але, на жаль, день-півтора витрачається даремно через пересадки в Києві, або ж через проїзд туди ж і назад.

Ваша компанія є учасником IT Dnipro Community. Які проекти вдається організовувати спільно з владою для міста?

Пару років тому ми розробили e-Contact: додаток для iPhone і Android смартфонів, який повинен спрощувати комунікацію жителів і адміністрацію міста. Сенс в тому, що можна описати якусь проблему (дерево, що впало, відкритий люк, стертий пішохідний перехід і т.п.), зробити фото і відправити заявку на розгляд. Дізнатися, як це працює можна за посиланням.

На вашу думку, з якого міста України найдешевше здійснювати переліт до Європи?

Київ або Львів, а хотілося б з Дніпра.

Як часто співробітники Yalantis переміщаються між країнами і наскільки важливо їм бути мобільними? Чи проводили Ви якусь аналітику?

У Yalantis аналітика не проводилась стосовно цього запиту, але більше 50% співробітників компанії регулярно здійснюють авіаперельоти. В основному хлопці літають в Європу на фестивалі або конференції в Штати, на відпочинок в Азію …

Новий аеропорт у Дніпрі – мрія чи реальність?

Я б сказав – необхідність! І дуже надихає, що влада нарешті серйозно зайнялися цією проблемою.

Чи було у вас бажання покинути межі свого міста, зробивши релокейт в іншу країну? Як Ви думаєте, за яким трьох основних причин громадяни регіону покидають рідну землю?

Таке бажання іноді виникає (прим.ред. Сміється). Але, мені здається, відступити і здатися – це найостанніше, що можна придумати у відповідь на труднощі. Краще вже вірити в те, що зміни, які ми бачимо в останні роки в країні і місті, виведуть нас на новий рівень.

Більш того, незважаючи на величезний скепсис, який вироблений десятиріччями обіцянок українських політиків, саме зараз особисто я бачу конкретні результати роботи, перш за все нашого мера і його команди. Так, можна багато критикувати, як це і відбувається в ЗМІ та соціальних мережах. Але тільки лише бажанням і постами в Facebook якісний ремонт доріг, оновлення парку міського електротранспорту та заміну ліфтів не провести.

Подивіться, зараз у нас їздять нові тролейбуси і сміттєвози, у знайомих проходить заміна ліфта на новий (хоча і скаржаться, що довго), ремонтуються фасади, до яких нікому не було діла вже років 50. І обіцянка про будівництво аеропорту від перших осіб міста, області та країни – це дуже обнадійливий момент. Дніпро вже давно дозрів для того, щоб не використовувати милиці пересадок, а безпосередньо пов’язувати бізнесменів і просто жителів з містами Європи і світу. Я впевнений, що це багатомільйонне вкладення окупиться і для приватних учасників проекту, і для країни. Я з нетерпінням чекаю наступних конкретних кроків в реалізації цього проекту.

IT Dnipro Community висловлює особливу подяку за цікавий діалог CFO компанії Yalantis Сергію Фесенко. #savedniproaero.

Читайте також: Олексій Тулін про єднання бізнесу та розвиток IT-Галузі